۱۹ آذر ۱۳۸۹

اولین برف زمستانی مونترال

متین عزیز این هفته اولین برف کانادایی رو همگی با هم دیدیم ،برفی که اگه تو زادگاهت همدان میامد میگفتیم یک برف حسابی اومده و با هوایی بین -6 تا -13 زیر صفر ،این تو همدان یعنی یه زمستان حسابی ولی جالبه بابا ،مردم اینجا میگن این بچه بازیه و برف نیست،خدا آخرش رو به خیر کنه
تازه سایت هواشناسی میگه برای یکشنبه و دوشنبه یک طوفان عمده زمستانی در پیش داریم و امروز جمعه 10 دسامبر ،یعنی از پس فردا و دایم پیغام میده که کبک و اونتاریو رو حسابی پوشش میده ،البته اول از روی سر ما عبور میکنه و بدش سراغ اونتاریو میره و به تورنتو و مردمش هم یک حالی میده
متین بابا تسمه تایم ماشین+روغن و ... رو هم عوض کرد و 580$ دیگه پیاده شدیم ولی خدا بخواهد فعلا ماشین روبراهه و امیدوارم دیگه خرجی برنداره

راستی بابا برای مامان بزرگت دعوت نامه داده بودیم سه مورد کسری داشت قرار شد دوباره بفرستیم ولی از اول باید مراحل رو بریم

متین بابا اگه سر کار بره نمیتونه کلاس فرانسه بره و تصمیم گرفته همون انگلیسی خودش رو تقویت کنه و اون رو بجایی برسونه تا از صفر فرانسه بخونه ولی مامان اگه قرار باشه کلاس بره فرانسه میره
این موقع سال همه جا حال و هوای سال نو میلادی میگیره و مردم و بچه ها همه به جنب و جوشن ،خیلی قشنگه تازه ماهم برات از این لامپهای چشن گرفتیم و به پنجره مون آویزان کردیم ،خیلی خوشت میاد و امیدوارم 120 سال زنده باشی و به خوشی همیشه نوئل رو جشن بگیری و با خانوادت خوشحال و سلامت باشی ،البته نمیدونم چند سالش من و مامانت تو خوشیتون هستیم ولی امیدوارم تو همیشه سلامت و خوش باشی
متین بابا داری کم کم حرف میزنی ها ،البته قبلا هم میگفتی ولی الان یک ، دو داری میگی
داغ میگی
تیز میگی
و تقریبا تمام حرفهامون رو میفهمی و به من و مامانت تو کارها دوست داری کمک کنی و سفره جمع میکنی ،وسیله سر سفره میبری و آب که میخواهی میگی :آب ،البته فرقی بین آب پرتقال با آب معمولی یا شیر نمیگذاری
همه رو آب میگی
بابا امیدوارم برای بچه هات همیشه برقرار باشی ،یعنی نوه های من و مامانت
متین بابایی از خدا میخواهم اونقدر به من قدرت بده که تمام اونهایی که تو فکرمه و دوست دارم برای شما (تو و مامانت) ودیگران انجام بدم 
خدا خودش کمک کنه

۲ نظر:

leila گفت...

سلام.خوبید؟بابت خرید ماشین و کار جدید بهتون خیلی تبریک میگم.
من یک سوالی دارم اگه شما و هر کسی که در موردش می تونه بهم کمک کنه، ممنون میشم که جوابمو بده؟
اگه من بخوام زمان مصاحبه خودمو عقب بندازم چه مدتی می تونم عقب بندازم یعنی تا چند ماه مجازم؟ و اینکه اگه تو این فاصله ازدواج کنم شرایط من چطوری میشه و می تونم این کار رو بکنم و به سفارت ازدواجمو اعلام کنم ؟ می خوام بدونم این کار امکان پذیره و دقیقا چه کار باید بکنم؟
ممنون میشم که منو راهنمایی کنید. مرسی

مهرگان گفت...

سلام
همه مطالب این وبلاگت را خواندم و خیلی خوشحالم که از زندگی در آن جا راضی هستی به این قدر امید به زندگی که در شما است حسودیم شد. 6 ماه است که مصاحبه داده ایم و به امید خدا بعد از اومدن مدیکالمان ما هم میائیم ظاهرا هنوز کلاس فرانسه تان شروع نشده اگه وقتش ر داریدبیشتر بنویسید چون خیلی دوست دارم حال و هوای انجا را بدانم .