۰۵ بهمن ۱۳۸۹

کلی مطالب نگفته شده در این مدت

عزیز دلم سلام به روی ماهت
خیلی وقته نشده بنویسم ،ولی تو این مدت یکسری اتفاقات افتاده که همه رو میگم 
راستی عمو حسین یک چیزی میگفت : میگفت بدا اصلا تو این مطالب رو نمی خوانی ! و اصلا نمیدانی که بابا و مامانت چی کردن و برات مهم نیست ، من هم دیدم راست میگه اصلا به عزیز دل بابا مامان چه مربوط که خانوادش کجا بودن و چی کردن؟! ولی بازم برای د ل خودم مینویسم شاید بشه دفترچه خاطراتم ، بعد از سالها یکروز بشینم پاش و همه اش رو بخوانم و کلی ذوق کنم و به احتمال زیاد گریه 
از پست بعدی پسر عزیزم فقط مینویسم و تو گل عزیزم رو قاطی زندگی نمیکنم 

ولی این آخرین رو به تو میگم :
متینم خبر داری که ......................... ، قرار شده فعلا نگیم ، بعدا میگم چی شده 
راستی تو هفته گذشته قرارداد بستم و تو کار جدیدم حقوق و مزایام هم معلوم شد ،خدا رو شکر ،ظاهرا با اینکه بابات خیلی یاد اوستا کریم نیست (البته همیشه بیاد پروردگارم هستم) ولی اونجوری که باید و شاید داره نیست ،ولی اوستا کریم هوامون رو داره ،معمولا رسم نیست آدم بگه چقدر میگیرم و توضیحات لازم رو بده ،به نظر من هم رسم خوبی نیست ولی بخاطر حفظ نکات ایمنی ! نمیگم ولی از خط فقر کانادا میزان خوبی بالاتر رفته ایم ،البته حالا که نه در آخر سال اینجوری میشه وگرنه الان همون ساعتی میگیریم و دخل و خرجمون با رعایت نکات کنکوری میرسه (منظورم گدابازی نیست) وگرنه من به شخصه به شکم اهمیت میدم 
راستی تو مجموعه ورزشی {وای ام سی ای} ثبت نام کردم ،ماهی 58$ ولی برای حق عضویت هم 60$ منو شارژ کردن ،اینم از مزایای زبان خوب داشتنه ،من فکر کردم یارو میگه سیکستین ، نگو یارو گفته سیکستی البته تقصیر من نبود یارو مسئولش یه سیاهه مو فشن بود {یک موهایی دارن ،معذرت حال آدم بهم میخوره ،البته بدا دانستم مو نیست بلکه یکجور کلاه گیسه که به موهای سر بافته میشه و هزینش 80$ ولی دقیقا مانند مو میشه } خلاصه حالمون رو اساسی گرفت و دیگه هم نمیشد بزنم زیرش ،از روی اجبار باشگاهی  شدیم 
اوضاع و احوال باشگاه : بیا و ببین
استخر+تنیس+بسکتبال+والیبال+فوتبال+بدن سازی+اسکواش+ایروبیک{به قول خارجی ها کاردیو}+ و و و و 
واقعا جای همهتون خالیه
از 6:30صبح بازه تا بوق سگ که میشه 23 شب
از صبح برو تو تا شب در نیا و خودت رو با ورزش مشغول کن
ولی بازم اینجا من نمیتونم کامل برم ،چون کارم نمیگذاره ولی ملت کانادایی رو ببینید که همه میان از مرد و زن 
پیر و جوان
بچه و نوجوان ،برای خانمهای باردار سانس داره+برای خانوادگی سانس داره،هر چی بگین داره که شما کیف کنید
امید به زندگی کانادایی ها 84 یا 86 ساله
باور کنید بیخود نیست نمی میرن و با حضرت عزراییل ملاقات زود هنگام ندارند ،
یه چیزی بگم بخندید ،کنار من تو سالن بدن سازی یک پیرزنه بود باور کنید دماغش رو میگرفتی جانش در میومد ولی مثل آرنولد شوارتزنگر ،دمبل میزد ،هت ست تو گوشش و حالش رو میبرد 
تمام پیر و پاتالهاشون خیلی سر زنده هستند،البته اینم درسته ،پس ماله ما خوبه که بنده خدا اول بازنشستگی و استراحت تازه باید بدو بره کار دیگه 
آخه به بازنشسته ها هم خوب پول میدن 
اینجا هم خوب میخورند از غذای چرب و گوشت گرفته تا انواع شراب و آبجو و ... ولی جالبه چون فکرشون آزاده سکته مکته خبری نیست
باور کنید اگه یک ایرانی تو ایران 1 ماه اگه اینجوری مثل اینها بکنه سر ماه دوم ، سکته قلبی و مغزی رو با هم میزنه  ولی خدا بده آرامش و فکر کم 
اینم بگم منی هم که از ایران اومدم اینجا نمیتونم مثل اینها بشم ،چون هزاران باید و نباید با خودم دارم ،هزاران فکر که تو ایران مونده و هزاران فکر که اینجا چه کنم و میانگین عمر هم خیلی با عزیزان تو ایران فرقی نمیکنه فقط ما هوامون سالمه و فکرمون آزادتر و برای هر گرفتاری هم یک راه حلی هست که همین چند موضوع خودش 10 سالی رو عمرمون میبره البته اگه جناب عزراییل اسممون رو زودتر رد نکرده باشه؟!! که اونم دسته من نیست
ولی خوش به حاله اونهایی که باباب ننشون کانادایی هستن ]،اصلا گیرهای ما رو ندارند
من شاید تو خوشی و آرامش باشم ولی تمام گذشته و عزیزانم و دوستانم تو جایی دیگه موندن و هر چی هم که از اوضاع و احوال پی جور میشی اوضاشون داره بدتر میشه و همین شیرینی کانادا رو برام مثل زهر مار میکنه 
البته اگه کسی مثل من غصه خور نباشه راحته ولی حتی وقتی باشکاه ورزش میکنم میبینم تومنی 10000 تومان با باشکاههای همدانمون فرق میکنه ،تو تونجا باید زور بزنی که فقط فشار رو دلتوی میانی بیاد ولی اینجا با دستگاه میری و مثل هلو فشار به دلتوت میاد

آره اینجا همه چی خوبه به غیر از دوری شما
که کاری هم از من بر نمیاد مگر اینگه همه رو بسیج کنیم برای کوچ مثل خودمان که راستش رو بخواهید همین کار رو هم دارم میکنم ولی باقیش میمونه به خود آدمها اگه بخواهند که اینجا رو ببینند که سختی رو به خودشون میدن وگرنه از من کاری بر نمییاد 
راستی صاحب آپارتمان کل کابلهای اپارتمان رو از شرکت ویدئو ترون به شرکت بل عوض کرده و این وسط پدر صاحب ما فقط در اومد و 10 روز بی اینترنت ماندیم
راستی اگه کسی قراره خارج از ایران بره حتما زبان بخونه اونم خیلی خیلی خوب ،چون اینجا بدجوری آدم گیر میکنه ،بنده خدا ها خوب تحویل میگیرن ولی باید بتونی باهاشون ارتباط بگیری که تحویلت بگیرن
راستی میگن امسال کانادا خیلی سرده ولی برای ما که از همدان اومدیم خیلی سرد نیست ،فقط سرد همین
البته 2 شب پیش -34 درجه بود که اگه کسی بیرون بود احساس -43 بهش دست میداد و واقعا سرد بود 
ما تو همدان تا -34 دیده بودیم ولی ماله کانادایی ها خارجیه و سردتر
ولی امکانات میزنه تو گوش سرما ،پول خرج کنی حالش رو میبری
دستکش هست تا -40 درجه دما ،دستت توش گرمه ،قیمتش هم 38$ و راستش رو بخواهید من و خانمم یکی یک جفت داریم 
پوتین هست که تا -20 ،-30،-40،+50 درجه رو تحمل میکنه ولی -50 از همه گرانتره بازم ما داریم 
کلاه هست همین جور 
وقتی خودت رو بپوشونی دیگه سرما خبری نیست و مخصوصا اگه خانم مهربانتون هم یک شال توپ براتون بافته باشه که اصلا دیگه سرما رو احساس نمیکنید 
راستش من چون همیشه تو ایران کارم جاده و این شهر و اون شهر بود و تو زمستان بارها تو برف و کولاک گیر کرده بودم و گرگ بیابان زده هستم برای وسایل گرمایی کم نمیگذارم ،چون 1 دفعه هم که نجاتت بده کافیه 
خدا نکنه گیر کنید ،من گیر کردم ولی مجهز بودم . به همین خاطر همه چی رو کامل گرفتیم ،و گفتیم گور پدر پول 
یک قانونی خدا داره که اگه خرج کنی {درست و معقول} بهت میده و لنگت نمیگذاره ،مثل پدری که میبینه فرزندش روی خط و خودش هم بهش گاه گداری یک حال اساسی میده ،روزی خدا هم همینه ،باید ازش استفاده کنی تا برکت بندازه توش ،البته خیلی خیلی پولدار گدا هم داریم ولی اون پولی که تو حسابت فقط لالا  کرده باشه که تو رو پولدار نمیکنه 
فقط باید ازش بخواهین ،همین تا الان هم ما رو لنگ نگذاشته و از اونجایی که انتظار نداشتیم همیشه برامون رسونده 
البته این دلیل نمیشه که بگم آدم زاهد و عابدی هستم ، نه بلکه یک بنده بسیار دردسر ساز و نق نقو وکم لطف هستم ولی همیشه خدا رو بالای سر خودم داشتم و خودم رو زمین خورده خودش میدونم نه بندش که گردن هم بکشم 
باری به هر جهت این دفعه زیاد نوشتم و حسابی چرت و پرت هم ظاهرا شد،
حوصله ویرایش متن رو مجدد ندارم،اگه غلط املایی یا دستوری داره به بزرگی خودتون ببخشید
البته هرکی میخونه و گرنه این خاطراتم میباشد و بد خط
شاید بدا چاپش کردم



   

۱ نظر:

محمد گفت...

سلام آقا سید
مطالبتون رو می خونم. وخیلی برام جالبه .امیدوارم همیشه از موفقیت های روزافزون برامون بنویسید. آقا متین هم یه روزی حتما از شما بسیار سپاسگزاری خواهد کرد. حالا می بینی.