۰۸ بهمن ۱۳۸۹

نکات کنکوری برای مهاجران و تازه واردان به کانادا

امروز 28 ژانویه 2011 است و ساعت الان 22:10 شب ، هوا اینجا خیلی خوب شده و الان -3 و دیگه به قول ما سرد حساب نمیشه 
من میخواستم چند تا نکته رو بگم برای اونهایی که قرار بیان یا تازه اومدن ،نمی دانم این وبلاگم مثل قبلی خواننده داره یا نه ؟
**************
قبل از آمدن به کانادا حتما برنامه ریزی بکنید که هدفتان اینجا چیه ؟! همین جوری به امبد رهایی از مشکلات تو وطن که الان هم خیلی خیلی بیشتر شده خودتون رو اینجا نرسونید ،درسته اینجا بهشته و برای همه کاری دستتون بازه ولی بعضی وقتها حوصله تون دیگه سر میره چون اینجا خودتون رو مقابل خیلی راه و مسیر جدید و قشنگ میبینید که حسابی گیجتون میکنه ،یک برنامه بریزید که چقدر پول دارید ؟ چقدر زبان بلد هستید؟ متاهل هستید یا مجرد؟ پوستتون چقدر کلفته ؟( مال من که خیلی خیلی ) و قصدم توهین به شما عزیزان نیست ،چون اگه با وضعیت من یا پایین تر از من بیایید کارتون خیلی سخته و باید حسابی تلاش کنید و پوستتون در مقابل مشکلات کلفت و مقاوم باشه 
**************
ببینید چقدر زبان بلد هستید ،انکلیسی چقدر ؟ فرانسه چقدر ؟
***************
به چه چیزی علاقه دارید آیا به دنبال درس هستید ؟ یا درس رو برای درآمد بیشتر میخواهید ؟
***************
اگه برای دانشگاه قصد کرده اید ،حتما مدرک آیلتس رو بگیرید و بیایید ،ارزان تر براتون تمام میشه ،مثلا دانشگاه مک گیل آیلتس 7 یا 7.5 ازتون میخواهد و اگه کنکوردیا هستید که خودشون یک امتحان زبان دارند 
**************
همه چیز رو در سایت های دولتی جستجو کنید و به وبلاگ من و فلانی یا بهمانی اعتماد نکنید 
هر کسی از دید  خودش مینویسه 
*************
اگه برای کار میایید که حتما در فکر یک دوره آموزشی تو کالج های اینجا باشید
************
اگه زبانتان مثل من خوب نیست و یا مثل همه ایرانی ها حوصله خواندن مطالب رو ندارید و هر چیزی رو سر سری میخوانید ،تلاش کنید که اینطور دیگر عمل نکنید
************
اینجا مملکتیه که خدمات خوبی میده و معرکه ولی پولش رو هم ازتون میگیره
***********
خودتون رو خیلی درگیر زندگی تجملاتی نکنید و اوایل کار بارتون رو سنگین نکنید
**********
راجب کک و ساس بگم که اصلا نیست،اگه خانه جای مناسب بگیرید
مگه میخواهید برید افغانستان و پیش طالبان که کک و ساس نیشتان بزنه
آخه تو وبلاگ دوستان قبلا ما زیاد خواندیم ،احتمالا شانس اونها بد بوده
**********
یک خط تلفن ثابت بگیرید بعد از اینکه جاتون مشخص شد
**********
اینترنت از بل بگیرید ،درسته به خوبی ویدئو ترون نمیشه ولی ارزانتر در میاد ،مخصوصا اگه با تلفن بگیرید
Tel line + Internet Service Bundle
*********
موبایل اگه گرفتید تماسهای ورودی به موبایل رو نامحدود بگیرید
 Incoming voice unlimited 
**********
برای کار کردن تو سایت کی جی جی بگردید ،خوب آگهی هایی داره
***********
اگه کار پیدا نشد ،آژانس کاریابی اینجا زیاد هست و یکی از اونها کوانتوم است
البته نامردی میکنند و از حقوق شما حق العمل خودشون رو بر میدارند
ولی آدم بعضی وقتها باید کولی بده ،چه میشه کرد
***********
تو رویال بانک حساب باز نکنید ،مگر اینکه خیلی مایه دار باشید
***********
از بهترین بانکها کانادا تراست یا تی دی بانک میشه ، اینجا برای هر برداشت پول از حسابتون پول میگیرن اگه از یک تعدادی بالاتر بره که تی دی بانک بالای 2000 $در حساب رو ازش پول کم نمیکنند
TD Bank
**********
دسته دوم فروشی اینجا هست ،بعضی اقلام رو از دسته دوم فروشی میتونید بخرید،عیب و زشت نیست ،همه میان

**********
از همون اول برای گواهینامه هم اقدام کنید، بصورت توریستی 3 ماه و اقامت اگه داشته باشید 6 ماه اجازه رانندگی با گواهینامه بین المللی یا ترجمه گواهینامه تان را دارید
**********
و........ خیلی مطلب هست 
اگه یادم بیاد براتون بعدا میگذارم
 

۳ نظر:

رامتین گفت...

سلام رضا جان
آقا وبلاگت رو مرتب می خونم.از مطالب خوبش هم استفاده میکنم. خیلی خوشحالم که راضی هستی. برات آرزوی موفقیت می کنم. از طرف من هم لپ متین رو بکش.
برای ما هم دعا کن.
miss you.

رامتین گفت...

سلام رضا جان،
آقا وبلاگت رو مرتب چک می کنم. از مطالبش هم استفاده می کنم. از اینکه راضی هستی خیلی خوشحالم. امیدوارم همیشه شاد و پیروز باشی.
از طرف من لپ متین کوچولو را بکش.
miss you

داود نوریان گفت...

سلام رضا جان
خیلی خوشحالم که روز به روز اوضاع برات بهتر میشه
تمام مطالبتو مورتب میخونم و ازش استفاده میبرم
امیدوارم همیشه موفق باشی