۰۸ اسفند ۱۳۸۹

یادی از نوروز باستانی ما ایرانیان


راستی اینجا ما درگیر تاریخ میلادی شدیم و کمتر به شمسی مراجعه میکنیم ولی عید نوروز نزدیکه ،عید باستانی ما ایرانیان و پیشاپیش  به همه عزیزان و دوستان تبریک میگم .
پارسال عید رو که یادم میاد میبینم زمان مصاحبه ما مشخص شده بود و این روزها مرخصی گرفته بودم و زبان  فرانسه رو می خواندم البته با هزار جور ترس و اضطراب که همیشه تو ذهن ما ایرانیان هست و متاسفانه الان میبینم اصلا تو ژن ما ایرانیان رفته و حتی تو کانادا هم گاهی آدم اضطراب آینده رو میگیره و 100 البته نه مثل مشابه وطنیش ولی یه چیزهایی شبیه اون با فشار خیلی کمتر ولی بازهم هست ،من فکر میکردم بتونم کاملا بر این موضوع غلبه کنم ولی آثار گذشته و جراحات مانده از قبل ، هنوز که هنوزه  آثارش مونده و ضربات روحی گند گذشته به این راحتی پاکسازی نمیشند و فکر کنم سالها زمان نیاز داره تا آدم به یک انسان معمولی و سالم از لحاظ روحی تبدیل بشه .
باور کنید منظورم این نیست که بگم دیوانه یا قاطی کردم ولی معمولا ما ایرانیان (اغلب) که از انور میاییم تماممون اونقدر فشار تحمل کردیم که از تعادل عادی کمی خارج شدیم و تو یکسری مسایل کم میاریم ،ولی امید بهبودی در اینجا هست در صورتیکه اگه تو ایران میماندیم دیگر امیدی به بهبودی روحی و روانی نبود .
نمیدانم چند نفر حرف من رو تصدیق میکنند ولی این نظر شخصی منه .
اینجا کشوری است که تمام پتانسیل های لازم برای پیشرفت بشر رو دارا میباشه و مرد میدان میخواهد که به دل دریا بزنه و بره جلو .
شما تو این جور جایی حق زندگی دارید و از حداقل امکانات و ارزشهای انسانی که شاید تا به حال ندیده بودید برخوردار هستید ولی باید با این سیستم خودتان رو هماهنگ کنید که سخت ترین کار همین است و این کار برای نسل بعدی شما بسیار ساده بوده بخاطر اینکه با این سیستم بالا می آیند و مشکلات زبان شما ها رو هم ندارند .
ولی اجرای تقریبا کامل قانون در این کشور مهاجر پذیر ،نمود جالبی از زندگی را برای تمامی خلق ا... کهع اینجا هستند فراهم میکند .{دستشان درد نکنه}
فقط قبل از آمدن برای آینده اینجا برنامه دقیق بگذارید ،این رو من بارها گفتم ، ببینید کار میخواهید بکنید یا درس بخوانید و زبانتان اوضاعش چطوره ،چقدر پول دارید و......  ،خیلی مهمه فقط نگویید از اونجا بیرون بزنم ،باقی کارها خودش جور میشه . میدانم زیر فشار روانی بدی بوده و هستید و مخصوصا این سالهای آخر برای مهاجرت بدجوری گیر بوده و به عبارتی حسابی پوکیده اید ولی برای راحتی بیشتر تو اینجا با برنامه ریزی بیایید و این رو هم بدونید درس مثل ایران  اینجا ارزش بیخودی نداره و هر کسی با هنر و توانایی هایش شناخته میشود چه این توانایی ها تو درس باشه یا چه تو بازوش چه تو مخش .
فقط دکتر بودن کافی نیست و یا فقط فلان مدرک رو داشتن ،چه کاری بلد بودن مهمه .


۱ نظر:

ناشناس گفت...

salam doste azi
ghashang minevisid va site ghablitonam khili bedard bokhore mersi.
vali 1seri az adamaee k mikhan mohajerat konan az jomle khode man az bachegi inghad sakhti keshidan ke faghat mikhan az daste moshkelate kononi farar konan shayadam onja moshkelate ziadtari bashe ke mosalaman bari adamaee mesle man hast vali delam khoshe ke fargh mikone moshkelatesh hadeaghal 1kam tanavo mishe ;)